Terug naar boven

Vragen van organisatoren

De term die je zocht komt niet (in deze vorm) voor in onze veelgestelde vragen. Probeer het even met minder woorden of met een synoniem.

Vind je je vraag niet terug, neem dan gerust contact met ons op.

1. Organisatie aanmelden / inloggen
Hoe kan ik mij aanmelden?
  • Klik bovenaan rechts op 'Schrijf je in als organisator' om naar het aanmeldingsformulier te gaan. Vul je voornaam, naam en emailadres in. Let op: gebruik het correcte e-mailadres, want naar dit e-mailadres wordt je bevestigingslink doorgestuurd. Duid aan dat je akkoord gaat met disclaimer en de gebruikersvoorwaarden, kopieer bij de spam-controle in het kadertje de letters of cijfers en klik op 'Registreren'. Hierna krijg je een e-mail om je opgegeven emailadres te verifiëren. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht gekomen is in je spambox of map met ongewenste berichten.
  • Na bevestiging van je emailadres, klik je op 'login' om naar de login pagina te gaan. Vul je emailadres en je gekozen wachtwoord in. Klik op LOGIN.
  • Je kan nu jouw gegevens invoeren. Na bewaring is je profiel aangemaakt en ontvang je een uitnodiging tot betaling. Je profiel (incl. je aangemaakte activiteiten) komt online na verwerking van je betaling (reken hiervoor op 5 tot 10 werkdagen).
Hoe log ik me in?
  • Om in te loggen klik je rechts bovenaan de pagina op ‘LOGIN’ (dus niet op ‘Schrijf je in als therapeut’). Vul hier je gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Als je een nieuw wachtwoord aangevraagd hebt, gebruik dan de meest recente link. Elke link kan je maar 1 maal gebruiken.
  • Als je problemen ondervindt met het inloggen, stuur ons een bericht via ‘contacteer webbeheerder’ en vermeld je voornaam, naam, probleem en je telefoonnummer
Ik heb me foutief ingeschreven als therapeut, maar wens me in te schrijven als organisator (of andersom). Wat moet ik doen?
  • Je emailadres is tevens je login en is gekoppeld aan 1 profiel, een profiel als therapeut OF als organisator.
  • Wens je hetzelfde emailadres opnieuw te gebruiken, dan kan je via het contactformulier een email sturen met de vraag het foutief aangemaakte profiel te verwijderen. Na bevestiging kan je opnieuw aanmelden en een profiel aanmaken als therapeut.
Kan ik mijn wachtwoord zelf veranderen?
  • Eens je ingelogd bent en de noodzakelijke gegevens ingevuld hebt, kan je je wachtwoord zelf veranderen in een door jou gekozen wachtwoord, via het tabblad ‘inloggegevens’.
1. Praktijk aanmelden / inloggen
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen na aanmaak van mijn account. Wat moet ik doen?

Op drukke momenten kan het soms tot 15 minuten duren voor je je bevestigingsmail in je inbox ontvangt. Even geduld dus, de e-mail komt er zo snel mogelijk aan.

Heb je de e-mail na 20 minuten nog steeds niet ontvangen? Controleer dan je spam-inbox én je Reclame-folder (specifiek voor Gmail gebruikers). Gmail-gebruikers consulteren ook best de Gmail-app of -website om zeker alle binnenkomende berichten te zien.

Vind je de e-mail bij spam of reclame? Klik dan aan dat deze e-mail 'geen spam' is, of versleep de e-mail naar je gewone inbox. Zo vermijden we hopelijk dat ook toekomstige e-mail opnieuw fout terecht komen.

Vind je geen e-mail in je inbox noch bij je ‘reclame’ of ‘spam’, neem dan contact met ons op en omschrijf je probleem zo goed mogelijk. Vermeld ook zeker je telefoonnummer, zodat we je eventueel telefonisch kunnen bereiken.

Mijn btw nummer wordt niet aanvaard. Hoe komt dat?

Alle btw nummers die ingevoerd worden op VindeenTherapeut.be worden gecontroleerd in VIES. Dat is de database voor de uitwisseling van btw-gegevens in Europa. Zo zijn we zeker dat we correct factureren - belangrijk voor jou én voor ons.

Krijg je de melding dat je btw nummer niet klopt, dan kan je een aantal zaken controleren:

  • Geef je het nummer correct in? Dat betekent BE + 9 cijfers. Ga ook zeker na of je geen typefouten gemaakt hebt.
  • Is je btw nummer geactiveerd?
  • Is je btw nummer geactiveerd voor VIES? Dit is een aparte activatie die soms niet parallel gebeurt met je btw-nummer activatie. Vraag hier dus ook zeker naar.

Deze laatste twee zaken kan je controleren door contact op te nemen met de dienst btw validatie van de FOD Financiën. Dat kan op het nummer (+32) 2 5774030 of via mail op vat.validation(at)minfin.fed.be.

Zijn bovenstaande zaken gecontroleerd en in orde maar wordt je btw nummer nog steeds niet herkend? Neem dan contact met ons op.

2. Profiel ingeven / aanpassen
Wat moet ik zeker op mijn profiel plaatsen?
  • Vul zoveel mogelijk informatie in, zowel praktische informatie als een goede beschrijving van de cursus, workshop of opleiding. Hoe duidelijker de informatie, hoe gemakkelijker mensen kunnen kiezen voor jouw cursus, workshop of opleiding. Ook een sprekende foto of logo zorgt voor een beter beeld van jouw activiteit.
  • Kies een duidelijke ‘korte omschrijving’. Deze zal te zien zijn bij de zoekresultaten en is het eerste wat mensen aanspreekt. Zet er het thema in en wat het doel is van jouw activiteit.
  • Kies je thema’s zorgvuldig. Dit is belangrijk om gevonden te worden via de zoekfunctie van de site.
  • Neem de tijd om je voorstellingstekst op te maken. Hier kan je meer algemene informatie geven over je organisatie (bijv. visie, doel, werking,…)
  • Je kan van zowel je organisatie als van je activiteit een foto plaatsen.
Hoe maak ik mijn profiel volledig?

Het is altijd belangrijk om je profiel zo volledig mogelijk in te vullen. Enkel zo haal je er het volle potentieel uit. Een onvolledig profiel zal doorgaans minder contactverzoeken ontvangen.

Tips voor het creëren van een goed profiel lees je hier.

  • Belangrijk: gebruik steeds een vaste PC of laptop om je profiel aan te maken of te vervolledigen. De selectie van zoektermen werkt (nog) niet op mobiele apparaten.
  • Gebruik geen verouderde browsers zoals Internet Explorer. Bepaalde delen van de profielbewerking zullen in deze browser niet werken. Wij raden aan om je aanpassingen te doen in Firefox, Google Chrome of Edge. Deze browsers zijn eenvoudig, veilig en snel te downloaden.
  • Log in en klik in de zijbalk rechts (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen. Selecteer Bewerk profiel onder het profiel dat je wenst aan te passen en doorloop de profielbewerking door onderaan op 'Volgende' te klikken. Voltooide je eerder al je profiel en wens je zaken aan te passen, dan kan je bovenaan naar het tabblad van je keuze doorklikken. ( Locatie en contact | Zoektermen | Persoonlijke en praktische info). Daar kan je al je gegevens aanvullen of aanpassen.
  • Bij de therapievorm kan je je selectie maken door jouw gekozen termen van links naar rechts te slepen. Houd de linkermuisknop ingedrukt op een term in de linker kolom en sleep die naar het balkje aan de rechterzijde. Wanneer er een stippellijn tevoorschijn komt kan je je muisknop loslaten en zal de term geselecteerd worden. Herhaal dit voor alle termen die je wenst toe te voegen.
    • Zoektermen waarvoor je niet de juiste erkenning hebt ingevuld, zullen niet selecteerbaar zijn. Alle zoektermen waarvoor een erkenning vereist is, worden aangeduid met een E-symbool.
  • Stel de volgorde van belangrijkheid van je zoektermen in door de geselecteerde therapievormen naar boven of onder te verslepen. Dit doe je net zoals bij de selectie door de linker muisknop ingedrukt te houden en naar boven of onder te bewegen binnen de rechter kolom. De eerste 7 termen zullen weergegeven worden bij je verkorte weergave binnen de zoekresultaten.
  • Cursussen of workshops kan je aanmaken bij onderdeel 'Cursussen'.
Is het belangrijk om een foto op mijn profiel te plaatsen?
  • Een activiteit of organisatie met een foto of logo wordt meer gecontacteerd, neem dus de tijd voor het zoeken van een passende foto.
Kan ik zelf de gegevens van mijn persoonlijke pagina aanpassen?
  • Je kan alle gegevens van je profiel (zoals je adres, persoonlijke tekst, foto enz.) zelf aanpassen, nadat je je ingelogd hebt. Ook je activiteiten kan je bijwerken. Enkel de startdatum, gemeente en periodetype kunnen niet worden veranderd eens je activiteit actief gezet is.
  • Verander echter je naam en gemeente (en bij je activiteiten de titel) enkel indien dit echt noodzakelijk is. Deze gegevens bepalen het webadres (de url) van je persoonlijke pagina en na elke aanpassing ben je een tijdje minder vindbaar in Google.
Ik wil mijn emailadres veranderen. Hoe doe ik dat?
  • Na inloggen, klik je aan de rechterkant op 'inloggegevens' (scrol naar onder op smartphones). Vul je huidig wachtwoord en je gewenst emailadres in.
    Klik onderaan op 'Wijzig'.
  • Een bevestigingsmail wordt verzonden naar je nieuw emailadres. Klik op de link om de wijziging door te voeren. Pas nadien is je emailadres aangepast.
    Indien je de bevestigingsmail niet ontvangt, kijk dan ook zeker bij je spam-berichten of ongewenste mail. Markeer deze dan als niet-spam of 'veilig'.
    Voeg onze contactadressen ook toe in de contactenlijst van je nieuw emailadres (info@vindeentherapeut.be).
  • Kijk na of alles vlot verloopt! Stuur jezelf hierna zelf een aanvraag vanuit je profiel en kijk of deze goed toekomt.
Kan ik mijn profiel en termijn pauzeren of bevriezen?

Neen – het is niet mogelijk om je termijn te pauzeren en op een later moment opnieuw op te starten.

Bij het opbouwen en behouden van website-vindbaarheid is continuïteit uiterst belangrijk. Google en andere zoekrobotten belonen namelijk sites waarvan de pagina’s langdurig beschikbaar blijven. Hoe langer pagina’s aangeboden blijven, hoe beter een website zal verschijnen in de zoekresultaten van Google, Bing etc.

Het is dus in het voordeel van onze website en bijgevolg ook jouw profiel(en) dat persoonlijke pagina’s niet willekeurig gepauzeerd kunnen worden.

Ook voor ziekte, zwangerschap etc. zijn er spijtig genoeg geen uitzonderingen mogelijk. We raden je in zo’n gevallen aan om bovenaan je profieltekst te noteren dat je tijdelijk geen verzoeken kan beantwoorden. Ook je telefoonnummer tijdelijk verwijderen kan een goed idee zijn.

Jullie e-mails komen in mijn Gmail reclame-folder terecht. Hoe los ik dat op?

Gmail splitst je inkomende berichten op in drie categorieën: primair, sociaal en reclame. Spijtig genoeg hebben wij geen invloed op de map waarin onze e-mails terechtkomen. Gmail maakt die bepaling helemaal zelf.

Er zijn wel een aantal stappen die jij kan nemen om onze berichten in je primaire inbox te ontvangen:

  • Voeg ons mailadres (info a vindeentherapeut.be) toe aan je vertrouwde contactpersonen
  • Verplaats berichten van ons die in een andere map terecht komen consistent naar de primaire berichten
    • Doe dit best op een laptop of PC. Je kan de e-mail dan gewoon verslepen van de ene naar de andere map. Sleep de e-mail naar het juiste tabblad bovenaan de pagina.
  • Ontvang je onze berichten nog steeds niet in je inbox met bovenstaande, dan kan je een filter instellen.
    • Open de uitgebreide instellingen via het tandwieletje rechts bovenaan.
    • Ga naar het tabblad 'Filters en geblokkeerde adressen'
    • Klik op 'Nieuwe filter maken'
    • Voer bij 'Van:' ons e-mailadres in (info a vindeentherapeut.be)
    • Klik op 'Filter maken'
    • Vink 'In volgende categorie plaatsen:' aan EN selecteer 'Primair'
    • Klik nogmaals op 'Filter maken'

Met bovenstaande methoden komen onze berichten ongetwijfeld op de juiste plek terecht. Toch nog problemen? Neem dan gerust contact met ons op.

Ik neem een (korte) pauze. Hoe kan ik mijn profiel offline plaatsen?

De online/offline status van je profiel is steeds in jouw handen. Je kan die dan ook ten allen tijde zelf aanpassen. Er zijn echter wel een aantal zaken waar je rekening mee kan houden.

Stop je slechts tijdelijk met je activiteiten wegens zwangerschap, kortstondig ziekteverlof e.d., dan raden wij het offline plaatsen van je profiel af. Waarom? Gedurende de loopduur van je profiel bouw je geschiedenis op bij zoekrobotten zoals Google. Plaats je je profiel offline, dan verlies je die geschiedenis, waardoor je bij het opnieuw online plaatsen enige tijd minder goed vindbaar zal zijn, en mogelijk minder hoog getoond wordt in de zoekresultaten.

Een alternatief voor het offline plaatsen is om je profiel online te houden maar bovenaan je persoonlijke tekst te vermelden dat je tijdelijk niet aan het werk bent. Je kan dan ook je telefoonnummer verwijderen om jezelf tijdelijk minder goed bereikbaar te maken.

Kies je er toch voor om je profiel offline te plaatsen, dan kan dat als volgt:

  • Log in en klik op Betalingsoverzicht
  • Klik op het icoon van het nu nog groene mannetje naast het profiel dat je offline wenst te plaatsen. Het icoontje zal rood worden. Je staat offline.
  • Wil je je profiel opnieuw online plaatsen, dan klik je opnieuw op het icoontje. Indien je profielduur nog steeds loopt, zal het mannetje opnieuw groen worden.
  • Is je profielduur verlopen? Voer dan eerst een betaling uit door bij je Betalingsoverzicht op 'Plaats actief' te klikken. Je profiel zal na ontvangst van je betaling opnieuw online komen te staan.

Belangrijk: de termijn van je profiel wordt niet gepauzeerd tijdens je offline periode en blijft dus verder lopen.

Mijn antwoord op een contactverzoek komt bij de cliënt soms in spam terecht. Hoe kan ik dat vermijden?

Meldde een potentieel cliënt dat jouw antwoord op hun contactverzoek bij spam terecht kwam? Dat wil je uiteraard liever vermijden.

In uitzonderlijke gevallen kan het inderdaad zo zijn dat jouw antwoord op een contactverzoek in de spam- of reclame-map van een hulpzoekende terecht kwam.

Voorkomen is in dat geval beter dan genezen. De volgende drie tips kunnen je helpen. Zo komen jouw berichten steeds goed terecht!

TIP 1: Verwijder de ‘Re:’, ‘Antw:’ etc. vooraan het onderwerp van je e-mail aan de cliënt.

Wanneer je antwoordt op een e-mail, voegt je mailprogramma vaak automatisch ‘Re:’ e.a. toe aan het onderwerp van de e-mail. Het initiële bericht van de cliënt kwam echter via ons platform bij jou terecht, en niet vanuit de inbox van de cliënt.

Omdat hun inbox jouw adres (nog) niet herkent, kan het jouw ‘antwoord’ als vreemd, en dus spam, beschouwen. Eenvoudigweg de ‘Re:’ verwijderen uit het onderwerp kan misverstanden voorkomen.

TIP 2: Verwijder de inhoud van het oorspronkelijke contactverzoek uit je antwoord

Sommige inboxen houden niet van e-mails met een opmaak waarmee ze niet vertrouwd zijn. Het contactverzoek/originele bericht verwijderen kan vermijden dat je bericht bij spam terechtkomt. Verwijs er dan voor de duidelijkheid wel naar in je antwoord.

TIP 3: Maak een volledig nieuw bericht aan als antwoord op de cliënt

Om geen inhoud van het oorspronkelijke contactverzoek mee te nemen naar je antwoord, kan je ook een volledig nieuw bericht opstellen. Vergeet dan uiteraard niet naar het oorspronkelijke bericht via VindeenTherapeut.be te verwijzen, zodat de context van jouw bericht duidelijk is.

Ontvang je na het volgen van deze tips nog steeds geen antwoord van de cliënt? Neem dan even telefonisch contact met hen op.

Met een goede opvolging verlies je geen cliënten en boezem je vertrouwen in, wat een mooie start is voor jullie traject.

3. Online betaling & facturatie
Wat kost een vermelding?
Hoe betaal ik de verlenging van mijn profiel?

Voor de verwerking van de betalingen van de profielen werken we samen met Mollie Payments, een geheel veilig platform die ervoor zorgt dat jij eenvoudig in een mum van tijd je profiel kan verlengen.

  • Klik op Verleng dit profiel in de herinneringse-mail die je van ons ontvangen hebt. Deze link zal je naar de betalingspagina leiden. Is je profiel offline, dan kan je ook via je Betalingsoverzicht verlengen door op Plaats actief te klikken.
  • Kies de duur van je verlenging. Je hebt de keuze tussen 1 jaar, 2 jaar of 3 jaar.
  • Selecteer welk betalingsmiddel je wenst te gebruiken om je verlenging te betalen. Van Bancontact over VISA tot een overschrijving, er zijn heel wat mogelijkheden.
  • Kies je voor Bancontact of een ander direct betalingsmiddel, dan word je meteen naar de betaalpagina geleid. Je betaling wordt meteen verwerkt en je profiel wordt dus ook onmiddellijk verlengd. Je ontvangt je factuur na enkele minuten in je inbox.
  • Kies je voor een overschrijving, dan word je naar een overzichtspagina geleid met alle informatie die jij nodig hebt om je overschrijving uit te voeren. Na uitvoering van de overschrijving dien je rekening tot houden met een verwerkingsduur van 1 tot 3 werkdagen. Zorg ervoor dat het bedrag, de mededeling en het rekeningnummer zeker kloppen. Indien het systeem je betaling niet kan herkennen zal je betaling teruggestort worden en dien je de betaling opnieuw uit te voeren.

Loopt er iets mis tijdens je betaling of heb je verdere vragen over je betaling, neem dan contact op met het webbeheer.

Ik wens de betaalgegevens opnieuw te ontvangen. Hoe doe ik dit?
  • Log je in en klik rechts in de zijbalk op het onderdeel 'Betalingsoverzicht'.
  • Klik op het envelopje achter je betaling: 'Stuur me de e-mail met betalingsgegevens opnieuw'.
  • Indien je jouw betalingsorder niet terugvindt onder 'Betalingsoverzicht': contacteer dan het webbeheer.
4. Domiciliëring en profielverlenging
Waarom ontvang ik eerst een uitnodiging tot betaling en erna pas de factuur?

Vind een Therapeut.be wil de organisatoren elk jaar vrij laten kiezen of ze hun vermelding wensen te verlengen en voor hoeveel jaar.
Daarom werken we dus NIET met een abonnementsysteem, waarbij je, als je jouw eventuele opzeg niet op tijd zou gegeven hebt, je verplicht zou zijn om toch de factuur te betalen. Wij zenden dus inderdaad eerst geheel vrijblijvend een uitnodiging tot betaling.

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch de factuur via email toegezonden. Indien je met Bancontact, VISA, iDeal of een banking app betaalde, wordt je betaling meteen verwerkt. Indien je per overschrijving betaalde, vragen we je om rekening te houden met een verwerkingsduur van 1 tot 3 werkdagen.

Hoe interpreteer ik mijn statistieken? (Contactverzoeken, telefoon en website.)

De statistieken die je ziet op je statistiekenpagina of in de verlengingsherinneringen die je van ons ontvangt, geven een beeld van wat bezoekers bekijken. Ze worden automatisch samengesteld, en zijn dus steeds correct. Het is wel zo dat het ene cijfer concreter de contactnames weergeeft dan het andere.

De contactverzoeken zijn de e-mails die rechtstreeks aan jou bezorgd worden. Dit zijn doorgaans concrete cliëntaanvragen. Je vindt ze terug in de inbox van je eigen e-mailaccount, of via ‘Contactverzoeken’ in het menu van je account.

Het cijfer voor de telefoon wordt opgeteld, telkens wanneer een bezoeker op de link naar je telefoonnummer klikt. Dit cijfer is dus correct, maar minder concreet. Wij kunnen namelijk niet volgen of de cliënt je uiteindelijk effectief telefonisch contacteert.

De telefoonkliks zijn niet altijd alleen van nieuwe cliënten. Het kan hier ook gaan om bestaande cliënten die je telefoonnummer nodig hadden, of om bezoekers die je pas in de toekomst zullen contacteren. Het is alvast een mooie inschatting van de interesse in je profiel.

De cijfers voor je websites zijn gelijkaardig aan je telefoonkliks. Wij kunnen bijhouden hoe vaak er naar één van je websites is doorgeklikt, maar eens onze bezoekers onze website verlaten en op die van jou terecht komen, kunnen wij niet bijhouden wat ze daar doen. Heb je een tracking tool (zoals bv. die van Google Analytics) geïnstalleerd, dan kan je dat wel zelf nagaan.

Zoekende cliënten nemen graag een kijkje bij wie ze terecht komen. De websitebezoeken geven dus ook een mooi beeld van de interesse in je praktijk weer.

Omdat ze bij je profiel starten en eindigen op je website, contacteren cliënten je vaak rechtstreeks via je website. Dit geeft mogelijks een vertekend beeld bij de inschatting van waar je cliënten komen. Dit is ook zo, wanneer je bijvoorbeeld je Facebookpagina op je profiel toont. Hou er dus zeker rekening mee dat je cliënten vaak oorspronkelijk vanuit je profiel gestart zijn.

Zowel bij je telefoonkliks als bij de websites word je dus weldegelijk door een bepaald percentage aan bezoekers gecontacteerd, alleen kunnen wij (wegens technische redenen m.b.t. jouw privacy) niet duidelijk stellen hoeveel dat dan concreet is.

De meeste doorverwijssites laten enkel een contactformulier toe. Wij kiezen bewust voor verschillende opties, om elke cliënt zijn voorkeur te bieden en dus de drempel zo laag mogelijk te houden. Laagdrempelig dus, maar dat maakt het voor jou en voor ons net iets ingewikkelder om de cijfers juist te interpreteren.

Vraag daarom zeker steeds na hoe bezoekers bij jou terecht kwamen, en differentieer duidelijk tussen je eigen website en je profiel op VindeenTherapeut.be. Die twee worden soms wel eens door elkaar gehaald door cliënten.

Zijn je aantal paginabezoeken prima, maar zetten bezoekers niet vaak de stap tot contact? Bekijk dan hoe je jouw profiel kan optimaliseren.

Heb je nog vragen over je statistieken of lijkt er iets niet te kloppen, neem dan gerust contact met ons op.

5. Meerdere profielen / meerdere websites
Ik ben ingeschreven op één van jullie websites. Kan ik me ook aanmelden op één van jullie andere websites?

Als organisator heb je maar één profiel nodig om je activiteiten kenbaar te maken op alle andere websites. Bij het opmaken van je activiteit kan je dan kiezen op welke van de andere website je je cursus, workshop etc. vermeld wenst te zien. Vanuit die activiteitspagina kunnen bezoekers steeds doorklikken naar je persoonlijk profiel.

Ik heb een cursus geplaatst. Kan ik deze ook plaatsen op één van jullie andere websites?

Dat kan zeker! Het is zeer eenvoudig om je activiteit op één of meerdere van onze websites bekend te maken. Bij het invullen van de gegevens van je activiteit vind je onderaan een overzicht van al onze beschikbare websites. Vink daar de websites aan waarop je je activiteit vermeld wil zien. Houd er rekening mee dat het gebruikelijke aantal credits per website wordt aangerekend.

TIP: Plaats je cursussen steeds zo vroeg mogelijk online. Zo hebben geïnteresseerden zo veel mogelijk tijd om je te contacteren en bereik je ook meer bezoekers.

Als ik mij inschrijf als organisator, verschijn ik dan ook in de lijst van de therapeuten?

Nee, wanneer je je inschrijft als organisator ben je niet vindbaar via de zoekfunctie en verschijn je dus ook niet in de lijst van therapeuten.

Wil je naast het organiseren van activiteiten ook je praktijk uitbouwen, dan kan je best een therapeutenprofiel aanmaken. Op die manier kan je probleemloos activiteiten aanmaken EN jezelf profileren als therapeut.

6. Weergave profiel
De betaling is reeds enkele dagen geleden uitgevoerd, maar ik vind mijn profiel niet terug op de site. Hoe komt dit?

Het verwerken van je betaling kan, afhankelijk van je betalingswijze, meteen gebeuren of één tot drie werkdagen duren (in het geval van een overschrijving). Houd dus rekening met die mogelijke verwerkingsperiode wanneer je je betaling uitvoert. Controleer ook zeker of je je profiel opzoekt op de juiste website. Je profiel is namelijk steeds gebonden aan één van onze websites.

Is je profiel na drie dagen nog steeds niet te vinden, kijk dan eerst even na of de betaling weldegelijk is uitgevoerd. Vulde je bijvoorbeeld een foute mededeling of een fout bedrag in bij je overschrijving, dan zal het geld teruggestort worden en dien je de overschrijving opnieuw uit te voeren.

Verliep alles zoals het moet, maar staat je profiel nog steeds niet online, dan kan contact met ons opnemen via het contactformulier.

7. Cursussen plaatsen - credits
Hoe plaats ik een cursus, workshop of opleiding?

Wanneer ik al een persoonlijk profiel heb als therapeut

  • Log in met je inlog-gegevens (emailadres en wachtwoord).
  • Om een cursus, workshop of opleiding te kunnen plaatsen, heb je credits nodig. Deze kan je bestellen door bij onderdeel ‘Cursussen’ bovenaan de pagina te klikken op ‘Credits ’. Zodra de betaling ontvangen is, kunnen de credits gebruikt worden. Je kan wel al gerust de gegevens van jouw activiteit invullen. Je activiteit komt dan automatisch online na het verwerken van je betaling.
  • Bij het onderdeel ‘Cursussen’ kan je een cursus, workshop of opleiding invoegen door op ‘Activiteit toevoegen’ te klikken. Vul hier de informatie over jouw activiteit in. Vul zoveel mogelijk informatie in.
  • Plaats je activiteit steeds zo lang mogelijk op voorhand online.

Wanneer ik nog geen persoonlijk profiel heb

  • Om een cursus, workshop of opleiding te plaatsen moet je eerst geregistreerd zijn.
  • Wens je een profiel als therapeut, registreer dan eerst als therapeut. Hierna kan je activiteiten plaatsen zoals hierboven beschreven.
    Wens je enkel een profiel als organisator, registreer dan als organisator.
  • Vul je naam en emailadres in. Hierna krijg je een e-mail met met bevestigingslink. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht gekomen is in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging van je emailadres kan je verder inloggen.
  • Je kan nu jouw gegevens inbrengen door telkens op 'volgende' te klikken. Eens volledig ingevuld wordt het profiel aangemaakt en kan je verder ook activiteiten aanmaken zoals hierboven beschreven.
Hoe maak ik een cursus aan: stap voor stap.

Onze cursusmodule is dé uitgelezen plek om jouw workshop, training, lezing, vakantie etc. te promoten. Onze website wordt dan ook dagelijks door honderden mensen bezocht.

Maakte je je cursus al eerder een keer aan en organiseer je een nieuwe editie, voeg dan gewoon een nieuwe aanvangsdatum toe.

Een nieuwe cursus aanmaken is verder zeer eenvoudig en verloopt in drie stappen:

STAP 1: Controleer goed

Vóór je een cursus gaat aanmaken kan je best een paar zaken controleren. Zo heb je een online profiel nodig om zichtbare cursussen aan te maken. Heb je dat, dan controleer je ook even of je zeker voldoende credits hebt.

Hoe veel credits je nodig hebt voor welke cursussen, vind je hier terug.

STAP 2: De permanente gegevens

In stap 2 ga je de gegevens invullen die je later niet meer kan wijzigen. Zorg dus dat alles correct ingevoerd wordt, zodat je geen dubbel werk hoeft te doen.

Klik bij ‘Jouw cursussen’ op de knop ‘Cursus toevoegen’ en selecteer het profiel waaraan je de cursus wil koppelen. Enkel cursussen gekoppeld aan online profielen zijn zichtbaar.

Na je selectie ga je het volgende invoeren of selecteren:

  • De titel of naam van je cursus: wees duidelijk en bondig – meer info kan je later meegeven. Vermeldt geen datums of locaties, want je kan de titel niet meer aanpassen!!! Zo kan je de cursus in de toekomst hergebruiken voor andere edities, en bespaar je jezelf werk.
  • Waar vindt je cursus plaats? Kies tussen een vaste, fysieke locatie of online.
  • Wanneer start je cursus? Hier kan je aangeven of je cursus op een concrete, vaste datum start, of dat geïnteresseerden doorlopend kunnen instappen.
    De doorlopende optie kan bv. gebruikt worden voor een meditatiesessie met vrije deelname die wekelijks georganiseerd wordt OF voor een zelfstudiepakket dat je wil aanbieden, waarbij geen concrete startdatum is vastgelegd en geïnteresseerden vrij kunnen inschrijven.
  • Hoe lang duurt de cursus of hoe lang wil je zichtbaar blijven?
    • Bij een cursus met een vaste aanvangsdatum kies je hoe lang de event duurt: één of meerdere dagen.
    • Bij een cursus met een doorlopende vrije start geef je op hoe lang je je cursus zichtbaar wil maken. Dit kan bv. afhankelijk zijn van hoe lang je een herhalend event organiseert, of hoe lang je begeleiding biedt voor een bepaald aanbod.
  • Wat voor event organiseer je? Hier kan je uit een wijde selectie kiezen.
  • Afhankelijk van waar je event plaatsvindt, geef je ook nog een adres in. (Dit is uiteraard niet zo voor online cursussen.) Het adres kan WEL nog aangepast worden in de toekomst.

STAP 3: De details van je event

Alles wat je in deze stap invoert, met uitzondering van je aanvangsdatum, kan je nadien nog wijzigen.

Eerst krijg je een samenvatting van de gegevens die je daarnet invoerde. Deze zijn niet meer aanpasbaar, m.u.v. het adres.

Daaronder vul je de gegevens aan zoals een omschrijving van je cursus, de korte beschrijving voor de zoekresultaten, en de host en prijs van je cursus. Je kan ook één of meerdere foto’s toevoegen.

Zorg altijd voor voldoende informatie. Enkel zo zal je cursus aanspreken en zullen bezoekers geneigd zijn zich in te schrijven. Je kan momenteel ook nog geen specifieke link per cursus ingeven (linken in de tekst werken NIET) dus voldoende info voorzien is noodzakelijk.

Daarna vragen we je om de cursusdata aan te vullen.

  • Voor een cursus met een vaste aanvangsdatum vul je de eerste (of enige) dag in waarop je cursus plaatsvindt. Je kan ook het begin- en eindtijdstip opgeven.
    • Cursussen van meerdere dagen krijgen ook ruimte om de vervolgdata van hun cursus in te voeren. Dat zijn de dagen waarop je cursus verdergezet wordt na de eerste cursusdag.
  • Voor een cursus met een doorlopende inschrijvingsmogelijkheid geef je de datum in vanaf wanneer je de cursus vindbaar wil maken op onze website(s). Je wordt dan vindbaar VANAF deze datum, en gedurende de periode die jij zelf selecteerde.

Selecteer ook de websites waarop je vindbaar wil worden. Je betaalt het aantal eerder vermeldde credits pér website die je aanduidt. (Selecteer enkel websites die logisch zijn voor jouw event.)

Het totaal te betalen credits wordt voor je berekend onder ‘Credits:’. Zo weet je steeds hoe veel credits je zal moeten inleveren en hoe veel je er nog hebt.

Ten slotte selecteer je de zoektermen. Bij thema’s vink je de zaken aan die beschrijvend zijn voor jouw cursus. Met de pijltjes in de rechterkolom kan je belangrijke termen naar boven plaatsen, en minder belangrijke naar onder. Daarna doe je hetzelfde voor de doelgroepen van je cursus.

Voila! Je cursus is volledig – je kan op ‘Cursus opslaan’ klikken.

Vergat je nog iets in te vullen, dan zal een informatief vakje verschijnen dat aangeeft wat er nog ontbreekt. Eens alles volledig is kan je dan definitief opslaan en komt je cursus online te staan!

Met deze handleiding zou je alles vlot moeten kunnen aanvullen en -maken. Loopt er toch iets niet goed of heb je nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Ik wil meer activiteiten plaatsen maar mijn credits zijn op. Wat moet ik doen?

Je kan ten allen tijde extra credits aankopen. Dat kan je doen door in te loggen en aan de rechterzijde van je scherm op Cursussen & training te klikken. Daar zie je de knop Credits kopen. Klik je op die knop, dan kan je kiezen hoeveel credits je wenst aan te kopen en kan je je bestelling afronden. Na verwerking van je betaling worden de credits meteen aan je account toegevoegd.

Had je al activiteiten aangemaakt en opgeslagen maar nog niet online geplaatst wegens een tekort aan credits, dan zullen deze activiteiten automatisch online geplaatst worden.

Het thema van mijn cursus staat niet in de lijst. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als het thema van je cursus, workshop of opleiding niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
8. Sociale netwerken
Hoe plaats ik een link van mijn profiel op mijn sociaal netwerk zoals Facebook, Twitter, Google+,...

Sociale media zoals Facebook en LinkedIn zijn de perfect platformen om je praktijk beter kenbaar te maken, en Vind een Therapeut.be kan je daarbij helpen:

Facebook

  • Like onze Facebookpagina. Zo ontvang je steeds het laatste nieuws en krijg je alle interessante content te zien.
  • Deel onze berichten af en toe via je persoonlijk en je zakelijke Facebook. Zo houd je je vrienden, collega’s, familie en klanten op de hoogte van waar je mee bezig bent.
  • Plaats een bericht met daarin een link naar je profiel. Zo komen meer mensen op je profiel terecht.

LinkedIn

  • Zoek Vind een Therapeut.be op LinkedIn en voeg ons toe aan je netwerk.
  • Deel gerust ons profiel met vrienden en collega’s of verras ons met een aanbeveling of deskundigheid! Ook zo sta je extra in de kijker.
  • Plaats op je eigen LinkedIn-profiel bij ‘websites’ een link naar je profiel op VindeenTherapeut.be en geef het een titel (Kies ‘Ander’ bij ‘Maak een keuze…’): bv. Mijn pagina op VindeenTherapeut.be

Hoe meer linken naar je profiel Google kan terugvinden, hoe hoger je profiel getoond wordt in de zoekresultaten bij bepaalde zoekopdrachten. Zet jezelf dus in de kijker!



Onze partners